mijn 2e week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Joris Pluijmen - WaarBenJij.nu mijn 2e week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Joris Pluijmen - WaarBenJij.nu

mijn 2e week

Door: dejoor

Blijf op de hoogte en volg Joris

09 Maart 2010 | Spanje, Salamanca

¡Hola amigos!
¿Están bien?

Hier gaat alles goed. Mijn eerste weekend is voorbij en ik ben extra vroeg opgestaan om mijn berichtje te typen..

Mijn eerste week zat ik in een klasje van 3 mensen; niet zo heel spectaculair mar je had wel veel aandacht tijdens de les. Nu zit ik in een klas van 9 personen. Je hebt wat minder aandacht maar er zitten wel een paar aardige mensen in de klas. Ik begin redelijk vooruit te gaan met het verstaan van het Spaans, maar het praten is toch nog wat moeilijker. Het blijft een vervelende taal hoor..

Het huis waar ik woon is ook wel gezellig. Mijn kamer is ontzettend klein maar ik red me er wel mee. Ik heb toch niet veel spullen om erin te zetten dus veel problemen zou dit niet mogen opleveren. Er wonen wel een aantal aardige mensen bij mij in huis en ook op de school heb ik een aantal aardige mensen leren kennen (en een aantal minder aardige..).

Het uitgaan is hier heel mooi: er zijn werkelijk overal kroegen en clubs waar je heen kan en als je goed zoekt en informeert, sta je elke dag in een overvolle pub.

Ik denk dat ik nu nog maar eens wat woordjes ga leren die me dalijk afgevraagd gaan worden. Wens me succes en ik zal binnenkort toch nog een berichtje achterlaten want dit is geen enkele waarbenjij.nl waardig..

¡Besos a todos!

Joris

• 09 Maart 2010 - 07:09

Teun:

Joris!

Ten eerste: wat een gruwelijk stoere profielfoto!

Ten tweede: vanavond gaan we met de Co-groep naar Piecken en wat had ik je daar potverdomme graag uitgenodigd!

Ten derde: niet aardige mensen zijn niet aardig

Ten vierde: daar weten Eelco en ik wel raad mee...

ten vijfde: dat is op deze publiekelijke site officieel niet gezegd.

Ten zesde: Ik hoop je morgen te vertellen of we met 2e komen en wanneer.

Ten achtste: Ik heb moeite met tellen.

Ten tiende: nu lijkt het net of ik 10 dingen getypt heb.

Ten elfde: ik ken geen woord spaans

Duodécimo: Saludos Amigos y conocidos!

• 09 Maart 2010 - 08:21

Robert:

Salamanca, als ik het goed heb is dat dé studentenfeest stad van Spanje....;) Maar knap dat je ook nog iets leert hoor! :) succes nog en veel plezier!

• 09 Maart 2010 - 10:08

Iris:

Wat goed dat je hiervoor eerder bent opgestaan, goed bezig Joris! ;)
    Dat van die pubs klinkt erg goed!
    Enjoy!
    Veel liefs,
    Iris

Ps. Voor teun: ik verwacht van jou de volgende keer minstens 12 ten twaalfdes op mijn waarbenjij.nu ;)

• 09 Maart 2010 - 12:40

Romy:

Heee Joris,

Goed bezig! Fijn dat je wat versterking in je klasje hebt gekregen, met z'n drietjes lijkt me wel erg stil! Verder hoop ik toch dat de aardige mensen overheersen ;) Maar goed, veel plezier nog!

XX

• 09 Maart 2010 - 13:47

Nick:

Joor, super om te horen dat je ook nog spaans leert daar...betekent dat dat er een Lloret reünie komt?

Zelfde vraag als de Feller: hoe smaakt de San Miguel?!

Groeten en veel plezier!

• 10 Maart 2010 - 14:50

Ireen:

De Joor! (had je mail bijna verwijderd aangezien ik geen Dejoor meende te kennen ;))
    Maar goed bezig kerel! Elke dag volle pubs klinkt goed! En dat je daadwerkelijk nog wat spaans meepikt verdient ook wel een pluspunt!
    Have fun nog en tot sprekes!
    Liefs