uitgaan, bezoek en meer spaans! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Joris Pluijmen - WaarBenJij.nu uitgaan, bezoek en meer spaans! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Joris Pluijmen - WaarBenJij.nu

uitgaan, bezoek en meer spaans!

Door: dejoor

Blijf op de hoogte en volg Joris

17 April 2010 | Spanje, Salamanca

heej allemaal!!

hoogste tijd weer voor een berichtje!
de laatste tijd heb ik geen spannende avonturen buiten salamanca beleefd, maar er is genoeg gebeurt in salamanca zelf. ik heb de stad verder verkend en de meeste kerkjes en gebouwen wel gezien geloof ik. op de fotos kun je wat mooie dingen zien:) tijdens pasen en de weken eromheen waren er veel processies in de stad. de mensen in de stoet kleden zich in een soort ku klux klan kostuum, wat btw gewoon toeval is en niks met kkk te maken heeft, en lopen dan heel langzaam door de stad heen. aardig om een keer te zien maar na eentje heb je het wel een beetje gezien...

de laatste weken ben ik veel uitgeweest met een groepje duitsers en een engelse jongen, heel gezellig! en mijn engels en zelfs duits is hierdoor ook een klein beetje vooruit gegaan. waar zo'n taalcursus spaans al niet goed voor is;)

vorige weken was t heel lekker weer dus we zijn ook een aantal keren in het park gaan liggen om uit te rusten en huiswerk te maken. ook onze barbiecue is een aantal keer aangeweest, maar de huisbaas vindt t niet zo grappig dat we bbqen op t terras dus hier moeten we nog een oplossing voor gaan vinden...

vorig weekend zijn eelco, teun en robert van nijmegen naar salamanca gekomen, omdat ze nieuwsgierig waren naar de sfeer en cultuur van salamanca. samen (als ik niet naar school moest) hebben we de stad een beetje verkend en natuurlijk zijn we ook uitgegaan. maandag, toen eel helaas weg moest, was lunes de agua, een heel mooi feestje! alle studenten en mensen die zin hadden, gingen naar de rivier met drank en eten om daar de hele dag een beetje te zitten. een geweldig idee en het had een beetje de sfeer van een festival als je het mij vraagt.
dinsdag, de laatste dag van teun en robert, was er 's avonds een great britain feest met hele coole muziek waar we met zijn alle dus heen zijn gegaan. de volgende dag vroeg op voor school en om de jongens uit te zwaaien: ze gingen een paar dagen nog naar madrid, maar zitten daar nog steeds door de aswolk... sterkte guys!

afgelopen donderdag had ik mijn toets om naar het volgende niveau te gaan. 's avonds wilde iedereen dus uitgaan en bovendien was het de verjaardag van ons japanse klasgenootje makoto, dus er moest gedronken worden! vrijdag gingen we de toets nakijken en ik had 81% wat erop neerkomt dat ik zo goed als zeker maandag naar de volgende klas mag.

verder heb ik besloten om nog een extra maandje hier te blijven. de tijd is echt omgevlogen en t is hier toch wel leuk. mijn spaans wordt steeds een beetje beter en ik hoop dat met een maandje extra ik me een beetje kan redden hier.

groeten aan iedereen daar!

Joris

  • 17 April 2010 - 15:23

    Irene:

    Dude!
    Looks hot!
    Leuk verhaaltje.. heel veel plezier in je volgende klas ;) Toy toy toy
    Toedels

  • 17 April 2010 - 17:00

    Romy:

    Joris:) Wat leuk dat je nog een maand extra blijft, je hebt groot gelijk! Fijn dat de jongens langs zijn geweest, was het als vanouds? Wij hebben ons in Edinburgh iig goed vermaakt!
    XX

  • 17 April 2010 - 19:03

    Iris:

    Joris!
    Klinkt echt geweldig allemaal! Vooral de feesten ;)
    Groot gelijk dat je nog een maandje extra blijft! Maar wel terug komen he?!
    Geniet geniet geniet!
    Liefs

  • 18 April 2010 - 18:42

    Bjorn:

    Levensgenieterdt!

    Veel plezier daar!

    Ik hou Nijmegen nog wel in de gaten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Taalcursus in Salamanca

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2010

laatste week

17 April 2010

uitgaan, bezoek en meer spaans!

27 Maart 2010

madrid, ziek geweest en salamanca verkend

11 Maart 2010

geen titel deze keer

09 Maart 2010

mijn 2e week
Joris

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 9562

Voorgaande reizen:

28 Februari 2010 - 30 November -0001

Taalcursus in Salamanca

Landen bezocht: